BgFotoNET начало
Фото Арт Ревю - списанието за позитивна арт критика на Ник Чалдъков
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: JaysonHawl
Днес: 0
Общо: 192245

Онлайн Сега:
Анонимни: 359
Регистрирани: 11
Всичко: 370

Онлайн Регистрирани:
01 : SelinaL756
02 : DawnaTall
03 : Teri823884
04 : CathernHom
05 : FilomenaKe
06 : Buster63X
07 : Tilly43604
08 : KrystleTfa
09 : NormandRet
10: ClaritaByr
11: JaysonHawl
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Професионални фотографии на невероятни цени...
Как да разглеждаме фотографиите
Публикувано във петък, 23 декември 2005 в 00:00 часа от BgFotoNET
Фото размисли
Нашият уважаван потребител Jio ни пише:

Защо да гледаме снимките с едно око, вместо с две...

Фотокамерата, по устройството си, представлява едно голямо око. Онова, което се фиксира върху фотолентата, зависи от разстоянието между обектива и предмета, който се фотографира и това фиксиране на перспективния изглед е същото, както би го видяло нашето око – по-точно ретината, която е заместена с фотоемулсия върху лентата...

Има обаче една важна разлика – обективът на фотокамерата е един, а ние разполагаме с две очи.
Както е известно, когато разглеждаме предмет, върху ретините на очите ни се получават две нееднакви изображения: дясното око вижда нещо различно от онова, което вижда лявото око, просто защото те се намират на около 6 – 7 см едно от друго. Именно тази нееднаквост на изображенията е главната причина, поради която предметите изглеждат обемни: съзнанието слива двете нееднакви впечатления в един релефен образ. Като гледаме фотография с две очи, ние неизбежно трябва да видим пред себе си плоска картина, а не образ, който има дълбочина, защото двете очи получават тъждествени впечатления, които съзнанието “прочита” като плоскост на предмета.
Ето в каква грешка изпадаме, когато натрапваме на съзнанието си убеждението, че пред нас стои именно плоска картина. Когато предлагаме на двете си очи снимка, предназначена само за едно око, ние си пречим да виждаме онова, което трябва да ни даде фотографията – дълбочина, усещане за триизмерност.
Затова фотографиите трябва да се разглеждат с едно око.

Другото важно изискване е по отношение на разстоянието, от което трябва да се разглежда фотографията. То трява да е приблизително равно на фокусната дължина на обектива, с който е снимано. Например, ако обективът е имал фокусно разстояние 25 см, снимката следва да се наблюдава от 25 см (разбира се – с едното око).
Вероятно би възникнал въпросът: “Откъде да знаем с какъв обектив е снимано?” Настина, само фотографът знае с точност тази техническа подробност, а и не трябва да се забравя, че това, което наблюдаваме като фотография вероятно е само някаква част от оригиналното кадриране. Затова се налага най-подходящото разстояние за разглеждане на снимката да се търси опитно, като плоскостта й трябва да бъде перпендикулярна на зрителния лъч на окото.

Професионални фотографии на невероятни цени...
 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото размисли
· Статии от BgFotoNET


Най-четена Статия Фото размисли:
Защо да наемем професионален сватбен фотограф за нашата сватба..?

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 3.25
Гласа: 8


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.