BgFotoNET начало
Професионални фотографии на невероятни цени...
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: ErnieManni
Днес: 0
Общо: 193490

Онлайн Сега:
Анонимни: 354
Регистрирани: 8
Всичко: 362

Онлайн Регистрирани:
01 : DesmondCha
02 : MarianPlay
03 : MarkusCord
04 : ColetteHut
05 : FelixLaroc
06 : LucilleMac
07 : IzettaClyn
08 : EarleneMor
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Start your own affiliate program powered by Post Affiliate Pro
Как да направим вълнуващи снимки на залези...
Публикувано във понеделник, 06 февруари 2006 в 04:06 часа от BgFotoNET
Фото школа
Нашият уважаван потребител wilhemina ни пише:

Залязващото над хоризонта слънце с цялата гама цветове в небето винаги е интересно за снимане. С обикновена насочи-и-снимай камера бихме могли да получим приличен образ, но има начин с малко предварително планиране да постигнем много повече.
Нека обърнем поглед към техническата страна на въпроса. Със залязването на слънцето цветната температура става по-топла. Тя научно се измерва в келвини (К). По пладне цветната температура при безоблачно небе може да достигне 10 000К, като при тези стойности се излъчва силна синя светлина. Средната дневна светлина е с температура около 5500К – цветния филм е създаден да се справя с нея. Когато правите снимки по това време ня деня, цветовете се записват естествени...

С наближаване края на деня, светлината постепенно изменя цвета си, отивайки към оранжев по време и малко след залеза. Тогава цветната температура е около 3000К, а носителя на който снимаме представя оранжевия цвят като осветление върху целия кадър. Когато снимаме човек или натюр-морт цветът може да развали снимката, но при залезите той допринася към ефекта,внасяйки драматизъм.

Едно предупреждение- пазете очите си. Гледането директо в слънцето и още повече, насочвайки обектив към него, който е вид увеличител, може сериозно да увреди зрението.По-трудно , но излагайкти очите на по-малък риск е планирането на кадъра, като изключите слънцето от него. След това за кратък момент сменяте позицията, включвате го и правите снимката. Ако използвате дълъг обектив, избягвайте изобщо да гледате през визьора докато слънцето е в кадър.

Снимането на добър залез изизсква съвсем малко подготовка преди това. Най-лошите снимки на залязващо слънце са тези, при които хоризонта разделя снимката на две и в които нищо друго не привлича вниманието.Скука, скука, скука! За да избегнете това, стремете се да имате някакъв обект или детаил на преден план.

Слънцето залязва бързо, за това е необходимо да сте на мястото, от което искате да снимате по-рано. Това ще ви даде възможност да огледате отново мястото и да прецените отново избрания от вас ъгъл. Освен това, когато моментът дойде – действайте бързо. С всяка секунда гледката се променя.

Естествено ще бъде за вас да снимате хоризонтално, но в вякои случаи, като показания в ляво, вертикалното кадриране прав и резултата по-интересен, добавяйки форми в предния план.

Обикновено при пейзажите фокусът е на безкрайността, но някои камери с автофокус може да бъдат заблудени от липсата на контраст. За това е по-добре да го изключите и да фокусирате ръчно. Така ако се налага ще можете да включите детайл в предния план. Използвайте малък затвор, за да може и задния план са бъде с достатъчна острота.

Ако камерата ви има вградена светкавица, може да се проявите креативно, като настроите експонацията, така че фонът да бъде недоекспониран, а светкавицата да осигури достатъчно експониран детайлът на преден план.

Трите снимки в ляво са правени на същото място. Горната е панорамна снимка, правена на 28mm. Снимката в долу-дясно е същата сцена, но с вертикално кадриране. На тази в долу-дясно е добавен детайл в предния план и е използван широк затвор, като по този начин фонът остава извън фокус, а светкавицата осигурява по-добра експонация на растението.

Не оставяйте камерата ви да определя времето за експониране. Измерването може да е неточно, особено ако е centre-weighted или когато слънцето е в центъра на кадъра. И в двата случая то се смята за централен обект и меренето е спрямо него. Резултатът е правилно експонирана оранжева топка с доста тъмно обкръжение. Ако насочите апарата към земята и фиксирате експонирането ще получите небе с измит, преекспониран цвят и слънще, изчезващо в него.Най-доброто нещо, което може да направите е да насочите камерата към небето и да смените позицията така, че слънцето да под участъка , който виждате през визьора. Направете измерване на ескпозицията, фиксиряйте на нея и направете снимката, включвайки слънцето. Това осигурява малко повече детайл в тъмните зони.

Ето няколко визуални примера:

Този залез при меренето даде експонация около 1/30sec при диафрагма f/2. При тези параметри сничката може дабъде направена от ръка, но за да получа движение във вълните, за това избрах по- подходящата 1/2 sec скорост при f/9.5. Камерата оставих на скали, което предотврати движението й.

Двете снимки по-долу са правени от една и съща позиция с 28-80mm обектив. Първата е правена на 28mm настройка, а вторатае отсечка на 80mm.
  

За залезите са подходящи панорамните снимки. За това моое да използвате панорамната настройка на камерата си, а ако нямате такава, да отрежете отгоре и отдолу вашия 35mmили дигитален кадър.

Когато сутрин или вечер е мъгливо, но слънцето прозира през мъглата се получават интересни кадри. Този е правен при ходене по хълмове, когато в долината има мъгла.

Автор и снимки: Peter Bargh

Източник: еPHOTOzine

 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от BgFotoNET


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 4.5
Гласа: 4


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.