BgFotoNET начало
Фото Арт Ревю - списанието за позитивна арт критика на Ник Чалдъков
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: SusannaWhi
Днес: 0
Общо: 191981

Онлайн Сега:
Анонимни: 402
Регистрирани: 10
Всичко: 412

Онлайн Регистрирани:
01 : TheoBoatwr
02 : IngridZ191
03 : Tiffani637
04 : AubreyDcr
05 : UDVJustine
06 : JulioErnes
07 : Randal1222
08 : SusannaWhi
09 : DelorisB57
10: SharylHolt
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Езикови курсове по интернет
Как да направим невероятни снимки на скиори и сноубордисти - Част ІІ
Публикувано във понеделник, 27 февруари 2006 в 00:00 часа от wilhemina
Фото школа

Проследяване на движението

Нека разгледме още един начин на снимане. На примера в дясно фотографът Peter Sharp проследява скиорът, като по този начин фигурата му е на фокус.В този случай, той се разполага така, че при спускането скиорът да мине пред него по перпендикуляра. В такава ситуация е възможно са се замрази движението с използване на скорост на затвора от около 1/1000 сек. В предложената снимка, фотографът влага по-добрата идея. Ако беше замразил движението всичко щеше да бъде на фокус и в кадъра нямаше да има никаква динамика...

Peter прилага техника на снимане, създаваща илюзията за движение и скорост, проследявайки скиора. Търсеният ефект е фокусиран образ на фон извън фокус. Две неща са важни при снимане с проследяване:

  • Първо, използвайте бавна скорост на затвора – например 1/30 сек.

  • Второ, проследявайте обекта докато се движи през визьора си и продължете да го правите и след натискането на спусъка.

Замръзено движение

На примера е показана снимка на Brent Winebrenner, в която е приложено именно замръзено движение.

Защо въпреки статичността, снимката изглежда динамична? Причините са две.

Първата е позицията на сноубордиста: той е във въздуха. Освен ако не левитира докато стои неподвижен, той трябва да лети! Това е подсъзнателната мисъл на всеки гледащ снимката. Вторият фактор са летящите парченца сняг.

Те прибавят динамиката. Тази техника ще работи главно в ситуации, когато обектът е във въздуха. За всеки е ясно – хората не могат да летят, така че снимката трябва да е направена в движение.

Ето още един пример, където прилагането на тази техника работи.

Експонация

Стигнахме до третия въпрос: как да направим добре експонирана снимка? Това е ключът към добрите снимки на скиори и сноубордисти. В планината светлината е ярка.Снегът и небето също изглеждат ярки. Вградените експонометри отчитат, че няма необходимост от дълга експонация. Резултатът –повечето снимки са недоекспонирани. Снегът и небето изглеждат чудесни, но обектът е тъмен силует.

Ето един прекрасен пример, илюстриращ възможните проблеми. Как може фотографът да получи правилно измерване на експонацията на скиора, когато вградения експонометър отчита яркото небе?

Това може да стане по няколко начина:

  1. Когато говорите с обекта, вземете отчитане от лицето му от близои настройте камерата според него, когато правите снимката.

  2. Ако забравите да направите това отчитане или нямате възможност – вземете отчитане от собствената си кожа. Ако тонът на лицето ви е близък до този на скиора, настройката ще е близко до тази, която ви трябва. Запомнете- отчитането на експонацията на която и да е част от кожата трябва да е при светлинни условия и ъгъл като тези, при които ще направите снимката.

  3. Възможно е да получите инцидентно точно отчитане от вградения уред, без да се налага да прилагате горните две техники.

  4. Отчитане може да бъде направено от отражение от сива карта, която носите, с вградения експонометър или с отделен. Резултатът също се дължи на голяма доза късмет.

  5. Използвайте светкавица. Съветваме ви да направите това, особено когаот се опитвате да замразите скиор, движещ се към вас. Светлината от светкавицата компенсира яркостта на снега и небето зад него. От друга страна, бъдете наясно с ограниченията на светкавицата си. Обикновено обхватът е около 10 -15 фута. Не очаквайте да осветите планината на километри от вас.Ако ползвате камера за еднократна употреба, вземете такава с вградена светкавица. Колкото и да е ярък фонът, светкавицата ще ви помогне да осветите обекта си. Използвайте това всеки път.

Не ви съветваме да разчитате на вградения си експонометър и просто да измервате цялата сцена.

Допълнителен съвет за напреднали

Съществува още един фактор, с който трябва да се съобразите, ако искате да направите перфектни снимки на скиори и сноубордисти. Снегът и голямата надморска височина правят снимките със син отенък. Снегът трябва да е бял, не син. Ако това е проблем за вас, може да ползвате филтър, премахващ сиинята светлина. UV филтърът премахва и синкавата UV светлина. Той е особено полезен при по-големи височини. Възможно е и ползването на пурпурен филтър, като бледия 81A или по-тъмния 85C. Количеството филтриране зависи от конкретната ситуация.

Дигиталните камери могат автоматично да настроят баланса на бялото и снегът ще се появи в правилния цвят на снимката. Ако не се справят, пробвайте ръчна настройка в случай че апаратът ви е снабден с тази опция.

Екипът на BgFotoNET ви пожелава приятно спускане и много успешни кадри!

Част I

Източник: New York Institute of Photography

 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от wilhemina


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 1
Гласа: 1


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.