BgFotoNET начало
Професионални фотографии на невероятни цени...
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: EbonyStroh
Днес: 0
Общо: 192019

Онлайн Сега:
Анонимни: 390
Регистрирани: 11
Всичко: 401

Онлайн Регистрирани:
01 : WillyDarke
02 : DorieHodel
03 : MyronWills
04 : LULDebra11
05 : EbonyStroh
06 : ShellieFle
07 : SummerGard
08 : MalcolmCha
09 : RonnyWoodw
10: RaquelRenn
11: LeannaIsab
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Езикови курсове по интернет
Спортна фотография Част ІІ - оборудване
Публикувано във сряда, 15 март 2006 в 00:00 часа от wilhemina
Фото школа

В тази статия ще се спрем на необходимото оборудване за правене на качествени спортни снимки. Повечето такива са снимани с 35 мм камери, главно заради лесното им транспотиране. Някои фотографи предпочитат използването на различен формат камери за целта, но тук ще се спрем на най-често ползваната техника.

Твърдението “Не оборудването, а фотографът прави снимката” по принцип е правилно. Въпреки това при спортната фотография ползването на неподходящата техника означава невъзможност за получаване на снимките, които искате. Този факт ни връща малко назад в предишната статия, в която говорихме за разстоянието. Колкото по-далеч е фотографът, толкова по-дълъг обектив е необходим за получаване на добра снимка...

Различните спортове изискват различна дължина на обектива. Например баскетбола се снима от крайната или евентуално от страничната линия. В тази ситуация добри снимки могат да се получат с 85 мм обектив. Въпреки това, когато играчите са в центъра на полето ще имате нужда от 135 мм, за да ги уловите. Ако играят под коша на отсрещната страна ще ви е необходим 200-300 мм. Когато говорим за футбол е необходим обектив 300-400 мм за направата на снимките.

Най-общо за 35 мм камера, всеки 100 мм от фокалната дължина на обектива покриват приблизително 9 метра. Това покритие означава, че при вертикален кадър, човешка фигура ще може да изпълни кадъра добре. Следователно, ако снимате американски футбол от разстояние 30 ярда (приблизително 27 метра) с 300 мм обектив, ще можете да направите снимка от близо от гол линията до средата на полето и до другия маркер за 40 ярда. С приближаването на играчите, обективът може да се окаже твърде дълъг. По тази причина много фотографи носят две тела с различни обективи.

Скоростта на обектива е изключително важен фактор. Колкото по-бърз обектив, толкова по-големи скорости на затвора може да се ползват,а колкото по-дълъг е той, толкова по-важно става това. Този въпрос ще разгледаме в дълбочина в следваща статия. Ако погледнете страничните линии при футболни мачове, ще забележите хора с наистина големи обективи. Те варират от 300 мм до 600 мм и дори повече, и могат да имат и 1.4х или 2х конвертори. Необходими са високи скорости на затвора за замразяване на действието с дълъг обектив. Всяка f- стоп изисква по-бърз филм.

Повечето дълги и zoom обективи имат вариращи апертури, но най-често да F5.6 в дългия край на обектива. F5.6 е подходящо за снимки навън и през деня, но е ограничаващо при вечерни игри или такива на закрито. Повечето хора ползват обективи с F2.8 и по-бързи. Тези обективи са доста скъпи. 400 мм обектив с F2.8 се продава за внушителната сума от $8000. Те са също така тежки и обемисти. Ползването на монопод при тях е задължително.

Освен дългите обективи, необходима е и камера, на която да ги монтирате. Днес повечето нови камери са автофокусни. Автофокусът е изключително улеснение, но този тип системи не са застраховани от грешки. За щастие редица спортове позволяват заснемането им с ръчен фокус, при което снимките също толкова динамични и завладяващи. Автофокусът е полезен при спортове като хокей и футбол. При тях обектите са много и на различни разстояния. Движението е трудно предвидимо и ползването на ръчен фокус би означавало пропускане на момента. Американският футбол, баскетболът, бейзболът, голфът са лесни за ръчно фокусиране.

При правенето на спортни снимки може да имате нужда от светкавица. По принцип ползването й не се препоръчва, поради често получаващите се незадоволителни резултати. Въпреки това съвременните системи са усъвършенствани до добро ниво. На някои спортни събития като гимнастиката светкавица не се ползва. Най-добре е да говорите с отговорник на събитието (рефер или треньор) преди да ползвате светкавица. Повече по темата ще застъпим в следваща статия, посветена на осветлението.

Друго оборудване, което може да бъде полезно е дистанционното. То позволява да монтирате камерата там, където сами не можете да стигнете и да я задействате от разстояние. Баскетболът и конните надбягвания са два добри примера за спортове, където добрите снимки се получават без фотографът да гледя във визьора. Снимките на звездите от NBA, както и тези на преминавящия финиш-линията на конните състезания, които правят силно впечатление, най-често са правени от разстояние.

Част І | Част ІI | Част ІII | Част ІV | Част V

Източник: photo.net

 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от wilhemina


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 4.83
Гласа: 6


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.