BgFotoNET начало
Професионални фотографии на невероятни цени...
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: KerryKirkw
Днес: 0
Общо: 193265

Онлайн Сега:
Анонимни: 336
Регистрирани: 8
Всичко: 344

Онлайн Регистрирани:
01 : ElkeCounts
02 : QuinnZ7295
03 : DallasHann
04 : EdwinOverb
05 : DoraCollie
06 : BryonSamps
07 : AldaLindel
08 : KerryKirkw
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Езикови курсове по интернет
Спортна фотография Част ІІІ - дълбочина на фокуса
Публикувано във понеделник, 20 март 2006 в 00:00 часа от wilhemina
Фото школа

Дълбочина на фокуса – изолиране на обекта

Почти всички драматични спортни снимки са правени с напълно отворена апертура или една f-стоп по-затворена от максимално отворената. Това се прави по две причини. Първата е да разполагаме с максималната скорост на затвора. Втората, но не по значение, е необходимостта от изолиране на обекта. Колкото по-отворена е апертурата на обектива, толкова по-малка част от снимката е на фокус. Колкото по-дълъг е обектива, толкова е и по-драматична промяната. Това означава,че колкото е по-голяма дистанцията между обекта и фона, толкова вторият ще е извън фокус. Ако използвате дълъг обектив и бърза апертура, обектът ви ще изпъкне, а елементите на задния план ще имат по-малко въздействие върху наблюдателя...

 

Редуцирането на отвличащите елементи от фона е важна цел при повечето снимки. В студиото или при снимане на пейзаж, фотографът разполага с цялото необходимо време, за да прецени задния план на снимката. При спортната фотография обаче времето е част от секундата. Ако отворите максимално обектива, сниманите обекти ще изпъкнат и ще са по-запомнящи се.

За снимащите американски или европейски футбол (изобщо спортове, при които полето е с големи размери) е важен факта, че играчи, снимани в далечното поле са по-близко до фона, отколкото тези, снимани от близкото поле. Следователно ако снимате футболист движещ се с топката към отсрещното поле и преминаващ пред трибуните, задният план ще е ангажиращ. За наблюдателя ще е трудно да отдели играча и топката от останалите елементи на снимката. В тази ситуация дори да снимате с напълно отворена апертура, фонът ще остане твърде натрапчив. Дали да се избягва тази постановка на снимане? Ако имате по-добри снимки – да. Въпреки това именно тази може да се окаже най-добрата ви снимка от събитието. Снимайте, но бъдете съзнателни за влиянието на фона върху снимки на действие в далечното поле.

Фокус

Снимка на спортно събитие без фокус е безполезна. Няма какво да направите с нея, освен да я изхвърлите. Постигането на остър фокус е важна задача за всеки снимащ. Днешните автофокусни системи направиха фотографите в известна степен мързеливи.

Често пъти ръчният фокус дава по-добри резултати. За да обясним защо това е така ще разгледаме как работи автофокусът. Камерата прави серии от измервания по AF сензорите й. Тя търси контрастиращи линии и мести лещите докато тези линии достигнат максимална острота. Сензорите са локализирани във визьора на камерата. Различните модели камери имат различни сензорни конфигурации и способности. Те могат да бъдат точка в центъра на визьора, линия от сензори, минаваща през него или две прави във вид на кръст. Обикновено сензорите не покриват целия визъор и положенията им са маркирани.

Проследяването на футболист, движещ се с топката по страничните линии или кон, докато се засилва преди да направи скок над препятствие става първо с насочване на камерата. Ако имате точков автофокусен сензор, за да получите фокусиран обект трябва да се застопорите на него. Широките хоризонтални сензори позволяват да композирате децентрирани снимки, движейки обектива пред играча. Важно е да се има предвид, че при обръщане на камерата за вертикално кадриране, сензорите са на горе и на долу. В това положение обектът отново трябва да е в центъра на кадъра, както и при точковия сензор. В зависимост от AF сензорите в камерата може да не фокусират на вертикални и хоризонтални линии, което прави автофокусът непотребен. Въпреки това, той работи доста добре при снимане на спортове с вертикални движения – волейбол например.

В зависимото от композиционните намерения, много спортни снимки са с вертикално кадриране. Хората са разположени вертикално в пространството и ако искате да направите добра снимка на любимия си играч интуитивно предпочитате именно вертикалните снимки.

Последните камери ползват кръстосани последователности от AF сензори. Те осигуряват добро сензорно покритие както вертикално, така и хоризонтално.

За случаите, в които автофокусът е неефективен, или когато имате камера с ръчен фокус е необходимо да се научите да фокусирате. Съществуват две основни техники за фокусиране на камера – проследяващ и зонен фокус. Проследяващият фокус се прилага, когато държите камерата на обекта си и въртите пръстените стараейки се да го държите на фокус. Тази техника работи добре при движения от едната страна до другата, където разстоянието от камерата до обекта не се променя рязко. Този подход е подходящ при снимане на футбол и рали състезания. Техниката работи добре, когато е овладяна добре. Можете да практикувате като излезете на улицата и с камерата проследявате движещите се коли.

Вторият начин е наречен зонен фокус. Той е подходящ, когато очаквате да се случи нещо на определено място. Можете да фокусирате на областта, която искате да е с максимална острота и да изчакате обектът да влезне в нея и да снимате. Тази техника изисква повече време. Уцелването на точния момент е важно и изисква практика. Двата метода са помагали на фотографите да направят фантастични снимки преди изобретяването на автофокусът и все още намират приложение. Дори ако имате AF система е полезно да овладеете тези техники, за да бъдете застраховани при отказ или неефективност на сензорното фокусиране.Това ще ви осигури направата на интригуващи снимки без значение ситуацията.

Част І | Част ІI | Част ІII | Част ІV | Част V

Източник: photo.net

 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от wilhemina


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 4.33
Гласа: 3


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.