BgFotoNET начало
Фото Арт Ревю - списанието за позитивна арт критика на Ник Чалдъков
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: SummerCarp
Днес: 0
Общо: 193228

Онлайн Сега:
Анонимни: 369
Регистрирани: 24
Всичко: 393

Онлайн Регистрирани:
01 : DerickSun9
02 : RandallNba
03 : MichealWin
04 : HollieBeet
05 : GastonX682
06 : KorySommer
07 : AlexisDalr
08 : RosellaMey
09 : AleishaLin
10: CerysMilan
11: AnneTrimm
12: DomingoKit
13: LorenzaGir
14: NicholKess
15: SULHermine
16: FredricSwe
17: CheriMcAda
18: SummerCarp
19: TammaraLho
20: CarsonLind
21: WilmerMich
22: TomRodd22
23: ElwoodLanc
24: LeighLymbu
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Start your own affiliate program powered by Post Affiliate Pro
Спортна фотография Част ІV – композиция
Публикувано във понеделник, 27 март 2006 в 01:00 часа от wilhemina
Фото школа

Лица

Лицето е основен източник на емоция и именно тя прави или разваля снимката . Снимки на гърбовете на обектите не хващат вниманието. Не хабете филм или памет на апарата си за подобни кадри. Когато снимате спортно събитие е важно да сте наясно с положението на основните действащи лица. Например ако снимате баскетбол и искате да направите снимка на невероятна забивка, трябва да застанете отстрани така, че да виждате не само фигурата на играчът, но и неговото лице...

В това отношение някои спортове са доста трудни. Американският футбол, хокейът и бейзболът са такива и при снимането им е доста трудно улавянето на лице. При футбоът и хокейът играчите са с предпазни шлемове, които препятстват улавянето на емоцията. Бейзболните шапки хвърлят сянка върху лицата на играчите. Най-лесното решение на този проблем би било ползването на запълваща светкавица и по този начин да се опитате да преминете зад бариерите на шлемовете и да намалите сенките. Имайте предвид, че светкавиците не са приложими при повечето спортове заради ограничения им обхват. Ако въпреки това трябва да отразите подобно събитие по-добре е да хванете в кадър предпазната мрежа на шлемовете, тъй като лицето ще се вижда поне малко през нея, отколкото тила на играча.

Хоризонтално или вертикално

Има два начина за държане на камера, които се отразяват на композицията – вертикален и хоризонтален. Този въпрос беше частично разгледан в предишната част, имайки предвид работата на автофокусните системи. Можете да държите камерата по обичайния начин, при който дългата страна на филма или матрицата е хоризонтална спрямо земята. Това е хоризонтален или пейзажен формат. Ако обърнете камерата така, че дългата страна да е перпендикулярна на земята, снимате вертикално или в портретен формат.

Позицията, от която хората възприемат света е вертикална. За да запълните един кадър с човек, практикуващ определен спорт, по-практично е ползването на вертикалния формат. Дори при близък план на лицето, отново този формат се оказва по-подходящ.Много спортни снимки, особено когато става въпрос за индивидуални спортове, са снимани в този формат. Хоризонталните снимки се използват передимно за снимане на големи групи спортисти.

Индивидуална или групова снимка

Дали кадъра е вертикален или хоризонтален зависи от желаната цел при снимане на определена сцена. Ако искате да откроите индивидуалното – снимате вертикално. Повечето възможности за снимки при баскетбола и бейзбола се дължат на индивидуалните усилия на определен играч.

Съществуват разбира се и моменти, в които искате да предадете атмосферата на състезание – напримет двама хокеисти, които се борят за шайбата, или фуболист следван плътно от защитата. За да уловите повечето действащи лица, обикновено се снима хоризонтално. Бъдете съзнателни за ефекта, който искате да постигнете в кадъра си преди да обърнете камерата по един или друг начин.

Правило на третините

Известно е фотографското правило на третините, според което ако мислено кадърът се раздели на третини вертикално и хоризонтално и обектът се постави на място, където се пресичат линиите, резултатът е по-добър от композиционна гледна точка. Очевидно производителите на камери не вярват в ефективността на този подход, понеже автофокусните им сензори са в центъра на кадъра.

В спортната фотография принципното спазване на правилото на третините е добра идея. Това означава да оставите място в кадъра за движение на обекта. Например ако проследявате футболист, водещ топката и движението се извършва от ляво на дясно, оставете място от дясната страна на кадъра. Така играчът влиза в него, а не се опитва да излезне. Ако кадърът ви е вертикален, поставяйте обектите си на линиите. Положително е за композицията на кадъра ви оставяне на пространство пред погледа на играча.

Често пъти камерата не показва пълния кадър. По тази причина при проявяването стандартните сннимки се увеличават приблизително до това, което виждате през визьора. Ако притежавате камера, покзваща целия кадър и го запълните с играч, при проявяването в стандартния формат 9Х13 част от него ще бъде отрязана. Огромен е броят снимки на футболисти, при които топаката е отрязвана точно поради тази причина.

Ако сканирате негатива, тогава този проблем би могъл да се избегне. Важно е да познавате начините на получаване на кадъра. Ако въпреки това части от играчите ви са изрязани, внимавайте да не запълвате кадъра толкова плътно.

Част І | Част ІI | Част ІII | Част ІV | Част V

Източник: photo.net

Най-ниските цени за фотографско осветление и аксесоари в България...
 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от wilhemina


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 5
Гласа: 1


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.