BgFotoNET начало
Фотомагазин BgFotoNET ФотоShop
 
 
 
 
МЕНЮ
Моят BgFotoNET
Привет, Анонимен
 Потребител
 Парола       
Код за сигурност:
 Код за сигурност 
   [Регистрация]
Членове:
Последен: Buster63X
Днес: 0
Общо: 192242

Онлайн Сега:
Анонимни: 362
Регистрирани: 9
Всичко: 371

Онлайн Регистрирани:
01 : SelinaL756
02 : DawnaTall
03 : CamillaWal
04 : CathernHom
05 : FilomenaKe
06 : Buster63X
07 : Tilly43604
08 : NormandRet
09 : ClaritaByr
ФОТОПАЗАР...
Няма обяви...
Реклама...
Езикови курсове по интернет
Спротна фотография част V – замразяване на действието
Публикувано във понеделник, 24 април 2006 в 01:00 часа от BgFotoNET
Фото школа
Нашият уважаван потребител wilhemina ни пише:

Различните спортни събития позволяват, както и изискват различен тип снимки. Понякога статичните снимки са достатъчни – например в случаите когато действието е минимално. Хващащото вниманието на зрителя и в голяма степен продаващо изданието са именно снимки на хора по средата на скок. Хорта искат да видят драматизъм и напрегната обстановка на полето. Предаването на това за един фотограф е свързано със замразяване действието.

Това може да бъде постигнато с бързи скорости на затвора. При съвременните SLR камери най-бързата скорост е 1/8000sec. Този скорост е достатъчна за всичко, което бихте снимали, с изключеине на изстрелян куршум. Улавянето на кола, движеща се с 370 km/h не представлява проблем...

Изглежда съвсем лесно, но всъщност не е точно така. Нека прво обсъдим минималната скорост, при която обективът, може да се държи с ръка. Тя се получава като разделим 1 на фокалната дължина на обектива. 50mm обектив не трябва да се държи на ръка при скорости под 1/50sec. За 300mm обектив, минималната скорост е 1/300sec. Ако камерата ви няма скорости между 1/250 и 1/500 трябва да закръглите. При този случай минималната скорост за 300mm обектив е 1/500sec. Колкото по-опитни ставате, толкова по-лесно ще ви е да определите кога можете да закръглявате по този начин. Ползването на монопод е предпочитан начин за постигане на допълнителна стабилност. В общия случай той може да ви осигури една или две скорости от ръчното придържание.

Не само придържанието на обектива, но и замръзяването на действието е по-трудно с подобни обективи. Дишането, ударите на сърцето и мускулно трепване са достатъчни да затруднят улавянето на статични обекти. Дългите обективи увеличават не само сцената, но и видимото движение. Ако бегач премине през визьора на апарат с 50mm обектив за една секунда, и след това същия човек, движещ се със същата скорост премине пред 500mm обектив , минаватено ще е за 1/10sec.

Най- общо, за да замразите действието са ви необходими две пълни, ако не и повече, скорости по-бързи от минималната за ръчно придържане. За 300mm обектив ще са ви необходими най-малко 1/1200 до 1/2400 за тази цел ( закръглено, това са 1/2000 до 1/4000sec). Дори при такива скорости може да се наложи да проследявате движенето от едната до другата страна.нека с представим, че снимате на рали. Дори при високи скорости на затвора , ако държите камерата неподвижна и чакате колата да премине, резултатът ще е размазан образ.Напасването на движението на обекта с това на обектива е решение на проблема.

За обекти идващи към вас и отдалечаващи се, видимото движение не е толкова голямо.Много хора замразяват действието като застават така че обектите да се движат по този начин.
Чувствителността на филма или зададената на дигиталната камера е от огромно значение за замразяването. Всяко увеличаване ни осигурява една скорост повече. Ако снимате спортно събитие при ISO 100 най-доброто, което може да получите е 1/500sec. Преминаването на ISO 400 дава скорост от 1/2000 sec, която може да бъде достатъчна за целите ни. Работата при ISO 1600 дава максималната 1/8000 sec.

Ползването на високи скорости на затвора, бързи филми(висока чувствителност), моноподи, проследяване или снимане на приближаващ се обект, както и улавяне на действието във върховия му момент ще ви осигури замразяването на фантастични кадри.

Създаване на илюзията за движение

Много нови спортни фотографи се притеснват при замразяването, опитвайки се да направят възможно най-ясни кадри. Дори ветераните в областта се стремят към това, но те не се притесняват да допуснат леко размазване в снимките си.

Нека се замислим за момент. При един бейзболен мач топката е хвърлена, а батсманът замахва с бухалката. Вашите очи не замразяват действието прецизно, защо да изискваме това от снимките. Размазана бухалка, или удължена топка създават впечатлението за движение.Докато по-голямата част от тялото и лицето е ясна, известно движение в ръцете, краката и уредите е допустимо, дори търсено.

Понякога умишлено се ползват по-бавни скорости за да се акцентира движението. Всички сме виждали снимки на бегачи, при които фона, ръцете и краката са размазани, а тялото и лицето им са относително добре фокусирани. Комбинирането на проследяването, бавните скорости и предвиждането на движението е необходимо за запечатване на драматични моменти.

Този тип снимки изискват търпение, работа и много експериментиране. Не се притеснявайте да експериментирате с различни техники приснимане на спортно събитие... след като сте се подсигурили с основните си снимки.

Част І | Част ІI | Част ІII | Част ІV | Част V

Следва продължение...

Източник: photo.net



*  
Професионални фотографии на невероятни цени...
 
 

Сподели със всички...

 
Връзки
· Повече за Фото школа
· Статии от BgFotoNET


Най-четена Статия Фото школа:
СВЕТЛИНА И ЦВЯТ [ част I ]

Рейтинг за Статия
Среднa Оценка: 5
Гласа: 3


Моля, отделете една секунда и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

Опции

 версия за принтер версия за принтер


Посетете и нашите приятели:
| www.fotolia.com | www.fotokniga.bg | Регистрация на домейни |

Мain website engine code by phpnuke.org All Rights Reserved.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters.
Content and images Copyright © 2001 - 2014 by BgFotoNET Ltd. and/or adduced sources. All Rights Reserved.
[ Условия за ползване ] Статистика за сайта [ За BgFotoNET ]
Ако не виждате всичките 16 зони от бяло до черно, калибрирайте мониторът си.