СЕТОВЕ ЗА ФОТОГРАФСКИ ИСТОРИЧЕСКИ ПРОЦЕСИ
Дата: петък, 06 юни 2014 в 23:57 часа
Тема: Фото новини и анонси


Школа за приложна и творческа фотографияШкола за приложна и творческа фотография предлага на вниманието Ви оферта за липсващите на нашия пазар продукти относно черно-бялата класическа фотография, но също така и такива във връзка с нарастващият интерес към историческите фотографски процеси.
 
І. СЕТОВЕ ЗА ФОТОГРАФСКИ ИСТОРИЧЕСКИ ПРОЦЕСИ:


1) Солена” хартия
2) Талботипия (калотипия)
3) Цианотипия
4) Сепиев процес „Ван Дайк”
 
Цените още не са калкулирани. Зависи от интереса, но най-вече от стойността на „сетовите” амбалажини опаковки.
 
ІІ. РАЗТВОРИ ЗА КЛАСЕЧИСКАТА ЧЕРНО-БЯЛА ФОТОГРАФИЯ:
 
Проявители за негативни материали
1)      D-76.RR - работен + регенериращ концентрат подобрен вариант на култовия дребнозърнест проявител.
(Съдържание: 2 х 500 мл; мин. трайност: 2 години; капацитет*:240 см2, т.е. до към 50 филма тип 135 или тип 120 – според използваната концентрация.)
ЦЕНА: 10 лв.
2)      Rodinal - класически многофункционален проявител. Може да бъде използван с концентрацията от 1:1 до 1:120, в зависимост от обработвания материал, желаната назърненост, както и вида на изравняващото контраста действие.
(Съдържание: 1 х 250 мл концентрат за 1 литър работен разтвор; мин. трайност: 2 години.)
ЦЕНА: 9 лв.
3)      Проявител на „Beutler” - предназначен за получаване „остро” зърно
на голямо-форматните снимачни материали.
(Съдържание: 3 х 250 мл концентрати за 2 литра работен разтвор.)
ЦЕНА: 11 лв.
4)      FX-1- свръх дребнозърнест проявител за средно и голямо форматни негативи
(Съдържание: 3 х 250 мл концентрати за 1 литър работен разтвор; мин. трайност: 1 година.)
ЦЕНА: 15 лв.
 
Проявители за позитивни материали
1)      Универсален позитивен проявител - траен концентрат, който може да бъде използван, според концентрацията му, като контрастно, нормално или меко работещ.
(Съдържание: 1 х 500 мл концентрат за 2-3 литра работен разтвор**; мин. трайност: 2 години)
ЦЕНА: 6 лв.
2)      Антивоалиращи проявители - предназначен за обработката на воалирани копирни материали (въз основа на изтекъл гаранционен срок и/или такива, които са били складирани в неподходящи условия).
(Съдържание: 2 х 250 мл концентрат за 1 литър работен разтвор; мин. трайност: 1 година)
ЦЕНА: 7 лв.
3)      Проявител за фототехнически планфилми предназначен за материалите от рода на ORWO FU, FO; Foma Repro; Kodak GAI и пр.
(Съдържание: 1 х 500 мл концентрат за 2 литра работен разтвор; мин. трайност: 2 години)
ЦЕНА: 6 лв.
Универсален кисел фиксаж - концентрат
(Съдържание: 1 х 500 мл концентрат за 5 литра работен позитивен фиксаж или за 7 литра негативен фиксаж; мин. трайност: 5 години)
ЦЕНА: 14 лв.
Овлажняващ разтвор „AMA - концентрат. Новосъздадения от SCAP. „Вечен” вариант на, напр., FILPON, FOTONAL.
            (Съдържание: 1 х 500 мл; мин. трайност: неограничена; еднократно използване за обработката на повече от 2000 филма тип 135 или 120. Използвани са само екологично безвредни съставки! След разреждане на концентрата и третиране на материала*** (в продължение на 20 – 30 секунди), овлажнителят безпроблемно може да изхвърлим в канализацията. Та дори с него да полеем цветята си!)
ЦЕНА: 6 лв.
 
За производството на продуктите е използвана дестилирана вода, химикали от сертифицирани дистрибутори**** и опаковки за трайното съхранение на фотографските разтвори.
 
* Количеството обработената площ зависи от начина на еднократното или многократното приложение на проявителя, както и от технологията на проявяването – в доза (танк) или в процесор.
** Според използваната концентрация.
***Предназначението на овлажнителя „AMA“ е най-вече за материалите с прозрачна подложка. Но добра работа  може да ни свърши и по отношение на редица други технологични „похвати”, свързани с историческите фотографски процеси.
**** За продуктите, предназначени за класическата черно-бяла фотография, е използвана „чистота” на химикали „purum”, а в сетовете на историческите фотографски процеси – „pro foto” или „purum”.
Защо тази диференциация?
Поради две причини:
Първата: При обработката на съвремените халогенно-сребърни фотографски материали се стремим да използваме „най-чистите” реактиви. Това е съвсем естествено, защото предлаганите на пазара комерсионалните негативни и позитивни продукти „на това разчитат”.
Втората: За реализацията на историческите фотографски процеси ситуацията е доста друга. По „това време” имало ли е на разположение „purum” или „pro foto”? Убеден съм, че НЕ!
В използваните „разтвори” е имало доста остатъчни вещества. Поради това, за да се доближим колкото можем до оригиналните „препоръки” за възпроизвеждане на автентичните историческите „отпечатъци/процеси”, използваме в този вид химикали „depuratum” ( т.е.пречистени) или „technicum” ( технически).
 
Ще се радваме, ако споделите мнението сина e-mail: itphoto@abv.bg
или GSM: 0888 655 771
(д-р Алеш Хръдличка)






Тази статия идва от BgFotoNET
http://www.bgfoto.net

URL на тази публикация е:
http://www.bgfoto.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2068